Cechy szczególne roweru szosowego

Rowery szosowe nie są zwykłymi pojazdami do jazdy miejskiej. Należą one bowiem do nieco bardziej profesjonalnego sprzętu kolarskiego. Nie każdy potrafi w pełni wykorzystać ich możliwości, a co za tym idzie nie zawsze opłaca się wydawać kilku tysięcy na ten typ roweru. Dla kogo są one przeznaczone? Co je charakteryzuje?

DLA KOGO SĄ ROWERY SZOSOWE?

Podstawowym kryterium, którym powinniśmy się kierować przy zakupie roweru jest jego przeznaczenie. Rowery szosowe to sprzęt dla osób, które uprawiają kolarstwo nieco bardziej wyczynowe, niż jazda miejskimi drogami. Jeśli jeździmy tylko sporadycznie lub wybieramy niewymagające trasy, o wiele lepiej będzie zainwestować w rower miejski. Za cenę średniej klasy roweru szosowego możemy bowiem kupić naprawdę dobry rower miejski lub górski. Jeśli natomiast często jeździmy na rowerze i robimy to dla przyjemności, a nie z konieczności przemieszczenia się między dwoma punktami możemy zastanowić się nad rowerem szosowym. Jest to wybór szczególnie dla osób, które biorą udział w wyścigach.

JAK DOBRAĆ RAMĘ W ROWERZE SZOSOWYM?

Ramy w rowerach szosowych są dość charakterystyczne. Wykonuje się je w taki sposób, by umożliwiły rowerzyście utrzymanie aerodynamicznej pozycji w czasie jazdy. Ramy rowerów szosowych mają również zapewnić lekkość pojazdów. Rowery szosowe dzielą się na zawodowe i amatorskie. Podstawową różnicą między nimi jest właśnie rama – w tych pierwszych jest o wiele lżejsza, wykonana najczęściej z tytanu, karbonu, czy duraluminium. Tworzywa te nie tylko warunkują lekkość roweru, ale również są bardzo wytrzymałe, dzięki czemu mogą przetrwać nawet najbardziej ekstremalne warunki. Niestety, za ich sprawą rowery zawodowe są również o wiele droższe – kosztują zwykle od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

CZYM CHARAKTERYZUJE SIĘ KIEROWNICA W ROWERACH SZOSOWYCH?

Kierownica to kolejny charakterystyczny element roweru szosowego. Jest to tzw. „baranek”. Taki kształt umożliwia utrzymanie pochylonej, aerodynamicznej pozycji. W profesjonalnych rowerach szosowych na kierownicy znajdują się tylko hamulce, nie ma na niej natomiast dźwigni do zmiany przerzutek.

JAKIE SĄ KOŁA W ROWERACH SZOSOWYCH?

Opony w rowerach szosowych są cienkie, ale bardzo twarde i wytrzymałe. Dzięki temu można szybko przemierzać trasę – im cieńsze koła tym łatwiej pokonywać nimi opór powietrza. W tego typu rowerach występują duże felgi 28”, które odróżniają je od innych rodzajów. Szybkość rowerów szosowych zależna jest również od występujących w nich przełożeń. Z przodu zwykle umiejscowione są dwie zębatki, a z tyłu może ich być aż 11. Umożliwia to szybkie przełożenia, a co za tym idzie również rozwijanie większych prędkości.

wyprawa rowerowa

JAK DOBRAĆ ROWER SZOSOWY?

Dobór roweru szosowego zależny jest przede wszystkim od wymiarów osoby, która będzie go prowadziła i płci. Podczas wyboru roweru panuje zasada, że między krokiem, a ramą powinniśmy mieć około 3 cm luzu. Jednak w rzeczywistości najlepiej po prostu usiąść i sprawdzić, czy dany model umożliwia nam utrzymanie odpowiedniej postawy. Na rowerach szosowych ręce powinny być wyciągnięte w przód, a całe ciało pochylone nad kierownicą. W doborze najlepiej pomoże nam sprzedawca, więc przed zakupem warto zapytać czy rozmiar roweru do nas pasuje, jeśli nie umiemy określić tego samodzielnie.

Wyboru roweru powinniśmy dokonać w zaufanym sklepie np w sklepie Sport Profit . http://sklep.sportprofit.pl/rowery-szosowe , aby uniknąć w przyszłości niepotrzebnych problemów

0 comments